Kuluttaja-lehti jonotti testin vuoksi: Postin puhelinpalveluun kesti pisimpään

Puhelimella asiakaspalveluun yhteyttä ottava joutuu jonottamaan kauimmin Postiin, selviää Kuluttaja-lehden tekemästä testistä. Pahimmillaan puhelimessa joutui jonottamaan 9 minuuttia 33 sekuntia.

Lehti soitti kymmenen yrityksen ja viranomaisen asiakaspalveluun kahtena eri päivänä. Useimmista numeroista lehdelle vastattiin nopeasti. Kelalla toiseen puheluun vastaaminen venyi 8 minuuttiin 29 sekuntiin. VR:llä kesti pisimmillään 7 minuuttia ja 23 sekuntia vastata puheluun, jonka jälkeen puhelu siirrettiin toiseen numeroon, josta vastattiin 27 sekunnin jälkeen.

Lehti laski, että jos puhelimessa joutuu jonottamaan 10 minuuttia joka viikko, tulee viettäneeksi langoilla reilun työpäivän vuodessa. Minuuttihinnaltaan 20 sentin puhelut maksavat vuodessa yli 100 euroa.