Länsi-Savo: Kansainvälisten superjulkkisten suosiman kenkämerkin nimi on Marskinryyppy

Kansanvälisen superjulkkisten suosiman kenkämerkin nimi on Marskinryyppy, uutisoi Länsi-Savo. Lehden mukaan esimerkiksi Instagram vilisee kuvia, joissa maailman seuratuimpiin julkkiksiin ja muoti-ikoneihin kuuluvat naiset ovat merkinneet postauksiinsa yhteistyökumppaninsa tilin @marskinryyppy.

Brändistä ovat innostuneet muun muassa sellaiset muodin trendejä luovat globaalit superjulkkikset kuin tv-tähti Kourtney Kardashian ja näyttelijä Olivia Palermo.

Virallisen Marskin Ryypyn valmistusoikeudet omistaa nykyisin kuopiolainen alkoholinvalmistaja Lignell & Piispanen. Yrityksessä ei hätkähdetä ulkomaillekin vietävän juoman nimen uusiokäyttöä vähän toisin kirjoitettuna.

 – Tämä nimi tuli kerran jo vastaan pari vuotta sitten yhdessä lehtijutussa. Pikkuisen asiaa selviteltiinkin, ja oltiin yhteydessä Yhdysvaltoihin, mutta emme saaneet mitään vastausta tai muuta kommenttia, kertoo Lignell & Piispasen toimitusjohtaja Harri Nylund Länsi-Savolle.

– Tavaramerkkimme on rekisteröity mutta alkoholijuomien ryhmässä. En tunne lainsäädäntöä, onko tämä nyt oikein vai väärin. Sanotaan, että imartelevaa, Nylund jatkaa.

Yhteen kirjoitettuna Marskinryyppy on amerikkalaisen muotisuunnittelijan Nicole Brundagen rekisteröimä yritys, joka siis myy luksuskenkiä.

Brundage kertoo Länsi-Savolle etsineensä nimeä yritykselleen melko pitkään. Hän selasi drinkkien nimiä Wikipediassa, ja törmäsi siellä Marskin ryyppyyn.

– Pidin siitä, että nimi on täysin sattumanvarainen, että tupla y:t ja p:t antavat leikkisän kuvan ja että nimi jättää minut suunnittelijana anonyymiksi, Brundage kertoo lehdelle sähköpostitse.