Angry Birds, Muumit ja Mauri Kunnaksen eläinhahmot ovat arvokkaimpia brändejä

35 miljoonan euron Angry Birds nousi selväksi ykköseksi, kun tarkastelussa ovat suomalaisten kuvitteellisten hahmojen brändien arvot. Toiseksi arvokkain hahmobrändi on vajaan 4 miljoonan euron Muumit. Kolmanneksi arvokkaimmaksi nousevat Mauri Kunnaksen luomat eläinhahmot, joiden arvo yltää juuri miljoonaluokkaan.

Vihaisten lintujen ohella kymmenen arvokkaimman joukkoon mahtuu muitakin pelihahmoja. Supercellin Clash of Clans -pelin viikingit sekä Max Payne jäävät kuitenkin rankkauksessa myös Viivin ja Wagnerin taakse.

Suomalainen Joulupukki sen sijaan löytyy vasta sijalta 10.

– Joulupukki on todella suosittu hahmo, mutta kun pelkkää suomalaisen hahmon brändiarvoa tarkastelee, sitä ei juuri ole, toteaa brändiasiantuntija Johanna Kontkanen 33 Companysta.

Hän selvitti tätä juttua varten suomalaisten fiktiivisten hahmojen brändien arvot ja laittoi hahmot arvojärjestykseen.

Katso koko lista ja perustelut päivän paperilehdestä.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.