IS: Matkanjärjestäjä huijasi kuopiolaismiestä

Kuopiolainen Oskari Turunen joutui Bulgarian Air Holidays -matkanjärjestäjän huijaamaksi, kertoo Ilta-Sanomat.

Turusen 13-henkinen lasketteluporukka oli varannut ja maksanut matkat Bulgarian Banskoon jo viime keväänä kyseisen matkanjärjestäjän kautta. Hotellilla odotti kuitenkin yllätys: hotellin johtaja ja respa ilmoittivat, ettei seurueella ole asiaa huoneisiinsa, ennen kuin he maksavat majoituksensa kokonaisuudessaan.

Bulgarian Air Holidays on Euroopan kuluttajakeskuksen vanha tuttu. Matkanjärjestäjästä on tehty kaikkiaan 47 valitusta, joista viimeisin on tehty tällä viikolla.

Yrityksen toimintatapa on valitusten perusteella aina sama: kuluttaja tekee varauksen ja ehtojen mukaan liput toimitetaan pari viikkoa ennen lähtöä. Lippuja ei kuitenkaan toimiteta, vaan yritys ilmoittaa matkan peruntuneen. Rahat luvataan palauttaa, mutta niin ei kuitenkaan tehdä.

Euroopan kuluttajakeskus on julkaissut viime joulukuun alussa tiedotteen, jossa se varoittaa kyseisestä matkanjärjestäjästä.

Oskari Turusen seurue päätyi poliisin avulla neuvotteluratkaisuun hotellin kanssa. Seurue joutui maksamaan hotellistaan noin puolet hotellin ilmoittamasta hinnasta.

– Henkilökunta ja johtaja ovat sen jälkeen olleet kuin linkkuveitsiä ja pahoittelevat tapahtunutta, toivottavat meidät tervetulleiksi ja vaikka mitä, Turunen kertoo Ilta-Sanomille.

Turunen kertoo Bulgarian Air Holidaysin pyytäneen sähköpostitse kuitteja ylimääräisistä maksuista, jotta matkanjärjestäjä voisi palauttaa rahat. Turunen ei kuitenkaan usko koskaan näkevänsä niitä rahoja, vaikka aikoo kuitit lähettääkin.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.