Kaljarannekkeiden markkinointiin aiotaan puuttua

Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirastossa Valvirassa ei hyväksytä tapaa, jolla baarit ovat alkaneet mainostaa väkijuomien alennusmyyntiin kytkettyjä kaljarannekkeita. Ylitarkastaja Jukka Havula Valvirasta pitää todennäköisenä, että viranomaiset puuttuvat markkinointiin.

Aamulehden mukaan useat baarit ovat ottaneet käyttöön sisäänpääsyrannekkeen, jonka lunastamalla olutta ja muita alkoholijuomia saa alehintaan. Tampereella yksi baari esimerkiksi mainostaa kuuden euron sisäänpääsyranneketta, jonka avulla voi kitata olutta ja siideriä eurolla tuoppi.

Baarin puuhamiehet näkevät asian toisin.

- Tässä on kyse siitä, että ollaan yhdessä ja jaetaan tunteita. Parempihan se on olla tuolla yhdessä, kuin mököttää kotona yksin, miettii kuuden euron sisäänpääsyranneketta tarjoavan Out of Juicen osakas Tommi Leino.

Tampereella myös Onnela-yökerhossa on käytössä tarjousranneke, mutta vain perjantaisin.