Kuluttajavirasto ja VR neuvonpitoon ongelmista

Kuluttajavirasto ja VR istahtavat vajaan parin viikon päästä samaan pöytään keskustelemaan junaliikenteen ongelmista ja myöhästymiskorvauksista matkustajille.

Ylitarkastaja Satu Toepfer Kuluttajavirastosta kertoo, että junaliikenteen ongelmista keskustellaan 18. tammikuuta iltapäivällä.

Toepferin mukaan VR:n kanssa on tarkoitus keskustella myös muista junaliikenteen ongelmista kuin myöhästymiskorvauksista.

Kuluttajariitalautakunta päätti ennen joulua, että VR:n pitäisi maksaa hyvitystä kuukausilipun hinnasta myös lähiliikenteessä, jos junat myöhästelevät merkittävästi. VR on kieltäytynyt maksamasta hyvitystä. VR:n mukaan lipunhinnan osittainen palautus ei koske lähiliikennettä.

Yksi junamatkustajien keino olisi lyöttäytyä yhteen ja nostaa ryhmäkanne VR:n korvauskiistassa.

Suomessa ryhmäkanteen voi nostaa vain kuluttaja-asiamies, joka toimii ryhmän edustajana.Junaliikenteessä on ollut tänäänkin myöhästymisiä. VR on peruuttanut neljä kaukoliikenteen vuoroa ja harventanut lähiliikennettä.

Loppiaisena ajetaan sunnuntain aikataululla, eikä karsimista tarvita.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.