Näin teet tehokkaan treenin kotona - Katso video!

Joskus kuntosalille lähtö laiskottaa tai vuorokauden tunnit eivät meinaa riittää salitreenin tekemiseen.

Osa ei halua sitoutua kalliisiin kuntokeskusten kuukausimaksuihin. Osaa salille meneminen saattaa jopa jännittää.

Viime aikoina suosiotaan ovat kasvattaneet erilaiset pikatreenit, esimerkiksi 15 – 30 minuutin mittaiset jumpat, vauhtiharjoittelu tai muu kuntoilumuoto. Yksi keino toteuttaa pikatreeni on pitää tehokas jumppatuokio kotona.

Tehokas kotitreeni säästää vapaa-aikaa muuhunkin, kun aikaa ei kulu kuntosalille siirtymiseen, pukuhuoneessa ja laitteisiin jonottaessa. Kotona voi myös rohkeasti harjoitella haastavia liikkeitä, jos tuntuu epävarmalta kokeilla niitä kuntosalilla. Esimerkiksi yhden viikon kuntoilukerroista voi salille lähdön sijaan korvata jumppaamalla kotona.

Lisäksi sopivan lyhyet kuntoilukerrat voivat auttaa pitämään yllä kuntoilumotivaatiota paremmin kuin parin tunnin salireissut.

Kotiin on vaikea järjestää kuntosalin veroisia laitteita, mutta yllättävän tehokkaan treenin voi silti tehdä kotoa löytyvien tavaroiden ja huonekalujen avulla.

Oheisella videolla kuopiolainen fitness-urheilija Krista Kinnunen neuvoo liikkeet, joilla saa helposti poltetta lihaksiin kotonakin.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.