Nettiyhteys poikki jo kolmatta vuorokautta – "Olkaa hyvä ja soittakaa myöhemmin uudelleen"

Savon Kuidun nettiyhteys on ollut poikki ainakin tiistai-iltapäivästä lähtien Etelä-Tuusniemellä Pohjois-Savossa. Savon Kuidun asiakas oli yhteydessä Savon Sanomiin joulupäivänä.

– Vikailmoitusnumerossa on jo kolmatta päivää sama nauhoitettu tiedote, eikä vikailmoitusta ole voinut jättää, soittaja kertoi.

Nauhoitettu tiedote kuuluu näin: "Kaisanet Oy:n puhelinpalvelu on väliaikaisesti ruuhkautunut. Olkaa hyvä ja soittakaa myöhemmin uudelleen." Tämän jälkeen puhelu päättyy.

– Nettiä tarvitsisi työntekoon ja laskujakin pitäisi maksaa, soittaja huomautti.

Kaisanet Oy:n toimitusjohtaja Mikko Kurtti ei osaa sanoa, miksi vikailmoitusnumeroon soitettaessa vastassa on nauhoitettu tiedote.

– Mitään isompaa ei pitäisi olla käynnissä, sillä kyllä siitä silloin olisi tullut tietoa minullekin asti.

–Tätä pitää selvittää.

 

Savon Kuituverkko Oy:n toimitusjohtaja Pekka Laukkarinen ei osaa sanoa, kuinka laajasta ongelmasta on kyse, mistä se johtuu tai milloin se on saanut alkunsa.

– Selvitän asiaa, mutta vikaa tuskin saadaan korjattua näin joulunpyhinä, Laukkarinen sanoi.

Savon Kuituverkko Oy on Pohjois-Savon kuntien perustama ja omistama tietoverkkoyhtiö, jonka tehtävänä on rakentaa Pohjois-Savoon kattava valokuituverkko.

Savon Kuidun liittymän voi tilata ainakin Keiteleelle, Kiuruvedelle, Leppävirralle, Maaningalle, Pielavedelle, Rautalammille, Siilinjärvelle, Suonenjoelle,Tervoon, Tuusniemelle ja Vesannolle.

Tuusniemen nettiyhteydet saatu korjattua