Souri ei enää vaadi hyvitystä kampanjamainosvirheestä

Kirjailija Katariina Souri ja mainostoimisto Bob the Robot ovat päässeet sopuun Supersiskot-hyväntekeväisyyskampanjan mainosvirheestä. Souri ehti vaatia toimistoa hyvittämään virheen, joka esiintyi Helsingin Sanomissa julkaistussa, Sourin kuvalla varustetussa mainostekstissä. Tekstistä saattoi saada virheellisesti sen käsityksen, että hyväksikäyttötarina olisi kertonut Sourin omasta kokemuksesta.

Sourin mukaan asiasta on nyt päästy sopuun, eikä hän enää vaadi virheen oikaisemista uudella ilmoituksella.

- Minua loukkasi eniten mainostoimiston vähättelevä tyyli. Lopulta minulle oli tärkeintä, että kokemani ymmärrettiin siellä päässä, Souri sanoo STT:lle.

Hän lisää toivovansa kaikkea hyvää nuorten tyttöjen syrjäytymistä ehkäisevän kampanjan jatkolle.

Souri sai ilmoituksen takia paljon yhteydenottoja ihmisiltä, jotka pitivät hyväksikäyttötarinaa hänen kokemanaan. Asian puiminen julkisuudessa on oikonut väärinkäsityksiä.

- Tällä kertaa media onnistui toimimaan hyvin tehokkaasti oikealla tavalla. En tunne huolta siitä, että joku jäisi siihen uskoon, että kyseessä olisi ollut minun tarinani.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Kohumainoksen tekijät: "Olemme syvästi pahoillamme"

Virhe sai Sourin hylkäämään hyväntekeväisyyskampanjan