Tunnettu viiksimies Ylellä: Neljä asiaa voisi pelastaa hiipuvan hyväntekeväisyyskampanjan

Tänään päättyvä eturauhas- ja kivessyövän tutkimiseen varoja keräävä Movember-kampanja ei kerää enää osallistujia samalla tavalla kuin parhampina vuosina, kertoo Yle.

Kun vuonna 2013 17000 suomalaista miestä kertoi kasvattavansa Movember-viikset, on marrasviikset ilmestyneet tänä vuonna vain alle 2800 miehen nenän alle.

Takavuosien tv-julkkis ja tunnettu viiksimies Juhana Helmenkalastaja arvelee Ylen haastattelussa, että kampanjan suosio on hiipunut, koska viikset eivät enää erotu riittävästi.

- Kun Movember alkoi, viikset eivät olleet missään nimessä muotia. Ne olivat suorastaan naurettavat. Nyt, kun naamakarvoituksesta on tullut muodikas juttu, eivät Movember-viiksien kasvattajat enää erotu.

Hän pohtii, että kampanjalle parempi voisi olla, kun ajaisi viikset pois tai värjäisi karvoituksen.

- Myös pulisongit erottuisivat varmasti. Tai jos kulmakarvat ajettaisiin pois.

Juhana Helmenkalastaja on vuoden 2011 Dali-viiksien maailmanmestari.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.