Elokuva-arvio: Annabelle Comes Home tarjoaa tarinan, jossa kökkö nukke kulkee teinien perässä

Arvio: 2/5 tähteä.

Annabelle Comes Home on jo seitsemäs jatko-osa Kirottu-kauhuelokuvien sarjassa.

Elokuvia ei saata ylistää omaperäisyydestä, mutta retrohenkiseen kierrätykseen perustuva säikyttelykonsepti on uponnut yleisöön.

James Wanin ideoima universumi on tuottanut yhteensä yli 1,6 miljardia dollaria.

Elokuvat pohjaavat löyhästi uskovaisen yhdysvaltalaisen avioparin Ed ja Lorraine Warrenin erikoisiin tutkimuksiin paranormaalien ilmiöiden parissa.

Aiempia osia käsikirjoittaneen Gary Daubermanin esikoisenaan ohjaama Annabelle Comes Home kertoo kolmatta kertaa Warrenien kotimuseossa sijaitsevasta Annabelle-nukesta, joka Warrenien mukaan oli kirouksen vallassa ja pahojen henkien palveluksessa.

Eletään jälleen 1970-lukua, ja Warrenit, joita tuttuun malliin näyttelevät Patrick Wilson ja Vera Farmiga, lukitsevat pirullisen nuken lasikaappiin kotitalonsa salaiseen huoneeseen. Kun Warrenit ovat poissa kotoa työkeikalla, heidän tyttärensä Judy ( McKenna Grace), lapsenvahti Mary-Ellen ( Madison Iseman) ja lapsenvahdin ystävä Daniela ( Katie Sarife) saavat demonit kimppuunsa. Daniela kun ei malta olla kajoamatta nukkeen, ikävöidessään kuollutta isäänsä.

Ohjaaja Dauberman työryhmineen jaksaa jonkin aikaa kutkutella katsojaa hiipivällä jännityksellä ja patoutuvalla kauhuntunteella, kunnes alkaa perinteinen paukuttelu shokkiäänillä ja kulman takana ja pimeissä nurkissa irvistävillä möröillä. Pöljääkin pöljempi käsikirjoitus on yllättävän kesy kummitusjuna-ajelu Kirottu-universumin maskottimaailmassa.

Hämäräksi jää, onko kökön näköisestä nukesta kirpoava ja 1980-luvun kertakäyttökauhupätkistä muistuttava huumori tahatonta vai tahallista.

Jarno Lindemark

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Uusimmat

Elokuvat

Elokuva-arvio: Aika jonka sain on koko perheen elokuva

Elokuva-arvio: Mr. Jones näyttää, kuinka valhe on aseista vaarallisin

Elokuva-arvio: La Belle Epoque on katsomisen arvoinen vain näyttelijöidensä ansiosta

Arvio: Klaus Härö kuvaa Elämää kuoleman jälkeen -elokuvassa karun kauniisti menetystä

Arvio: Les Misérables näyttää Ranskan monet kasvot

Elokuva-arvio: Guy Ritchien palaa tuttuihin kuvioihin: The Gentleman on kovien kundien rötöskomedia suoraan 1990-luvulta

Elokuva-arvio: Parasta Clint Eastwoodin uudessa Richard Jewell -draamassa on tuntematon pääosanesittäjä

Elokuva-arvio: Luokkakokous-hittejä tehtailleen Taneli Mustosen uusi Se mieletön remppa -elokuva jää ohueksi ja rytmittömäksi komediaksi

Elokuva-arvio: Ystävät ovat perhe, jonka valitsemme, kertoo The Peanut Butter Falcon

Elokuva-arvio: A Hidden Life on riipaiseva kuvaus itävaltalaisesta perheenisästä, joka sanoi Hitlerille ei

Savon Sanomien uutiskirje

Tilaa päivän tärkeimmät uutiset. Saat joka iltapäivä kuusi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Uutiskirjeen tilaaminen on maksutonta.