Laajennetaan aukioloaikoja

Ennen pikainen puhelimeen vastaaminen oli yrityksille kunnia-asia ja kahden minuutin odotusaika harvinaista. Nyt kilpailuyhteiskunnan aikana tulee soitettaessa yrityksiin ensimmäisenä tieto odotusajasta, 6 – 10 minuuttia. Sillä kerätään systemaattisesti rahaa asiakkailta. Kilpailuviraston tai kilpailuasiamiehen tulisi puuttua tähän asiaan.

Kilpailuyhteiskunnassa on tarkoituksena saada mahdollisimman suuri voitto mahdollisimman pienillä kustannuksilla. Yritysten ja virastojen tulisi ajatella toiminnan todellista tehostamista eli kolmivuorotyön tekemistä. Näin kaikilla asiakkailla olisi mahdollisuus asioida haluamanaan aikana. Yritysten konttorien ja virastojen tilantarve pienenisi kolmannekseen, kun johtajat ja henkilökunta siirtyvät kolmivuorotyöjärjestelmään.

Kaikilla olisi näin mahdollisuus erilaisiin lisiin epämukavan työajan osalta eikä syntyisi asiatonta kateutta niitä kohtaan, jotka nyt joutuvat työn luonteen vuoksi tekemään sitä epätyypillisinä aikoina.

Kaikki nykyisin alle 10 euroa tunnilta hankkivat yötyötä tekevät ovat alipalkattuja ja työnantajan hyväksikäyttämiä verrattuna päivätyötä tekeviin.

Vielä enemmän tällaista tapahtuu senttikorvauksella per kappale tuotteita valmistavien kohdalla, jolloin usein korvauksen määrä pienenee työmäärän lisääntyessä.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.