Nopein ja halvin rautatieyhteys on kaikkein paras

Ratayhteys Lahden ja Heinolan kautta Kuopioon on nopeampi kuin niin sanottu nopea itärata, sillä se on lyhyempi.

Samasta syystä se on myös halvin.

Se säilyttäisi edelleen junayhteyden sekä Lahteen että Tikkurilaan.

Lahti ja Tikkurila ovat monille tärkeitä, sillä Lahti on selvästi Kuopiota suurempi ja Tikkurila on maan neljänneksi suurimman kaupungin hallinnollinen keskus.

Tikkurilasta on hyvät juna- ja bussiyhteydet moneen suuntaan – myös Helsingin pohjoisosiin ja Helsinki-Vantaan lentoasemalle.

Tämä rata voidaan rakentaa, vaikka lentorata ei toteutuisi. Nopeuden, hinnan ja hyvien yhteyksien tähden minä kannatan tätä nopeinta rataa Kuopioon.

Itäinen rantarata on täysin eri asia kuin junayhteys Lahden ja Heinolan kautta Kuopioon. Niitä ei pidä nähdä kilpailijoina.

Rantarata olisi kalliimpi, sillä uusia ratakilometrejä tarvittaisiin paljon.

Tämä rata olisi Joensuuhun ja Lappeenrantaan nopeampi kuin niin sanottu nopea itärata.

Se toisi Loviisaan uuden ratayhteyden sekä nopeuttaisi paljon yhteyttä Kotkaan, jonne nykyään kuljetaan Lahden ja Kouvolan kautta.

Päättäjät, käyttäkää omia aivojenne lobbareiden sijaan.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Uusimmat

Lukijan Sanomat

Lähiomainen sairauden kuplassa

Vastuullista ja kestävää talouden ahdingosta huolimatta

Hatsala sopisi kongressi- ja messualueeksi

Maapallo toimii neljän asian varassa

Sydämen sivistystä kirjoitteluun

Vanhemmuuden tuen leikkaaminen ei tuo säästöä

Onko nälkävyölle vaihtoehtoja?

Siilinjärvi satsaa ja säästää

Punainen lanka pahasti hukassa

Miksi sosiaaliala vaikenee?

Savon Sanomien uutiskirje

Tilaa päivän tärkeimmät uutiset. Saat joka iltapäivä kuusi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Uutiskirjeen tilaaminen on maksutonta.