Nopein ja halvin rautatieyhteys on kaikkein paras

Ratayhteys Lahden ja Heinolan kautta Kuopioon on nopeampi kuin niin sanottu nopea itärata, sillä se on lyhyempi.

Samasta syystä se on myös halvin.

Se säilyttäisi edelleen junayhteyden sekä Lahteen että Tikkurilaan.

Lahti ja Tikkurila ovat monille tärkeitä, sillä Lahti on selvästi Kuopiota suurempi ja Tikkurila on maan neljänneksi suurimman kaupungin hallinnollinen keskus.

Tikkurilasta on hyvät juna- ja bussiyhteydet moneen suuntaan – myös Helsingin pohjoisosiin ja Helsinki-Vantaan lentoasemalle.

Tämä rata voidaan rakentaa, vaikka lentorata ei toteutuisi. Nopeuden, hinnan ja hyvien yhteyksien tähden minä kannatan tätä nopeinta rataa Kuopioon.

Itäinen rantarata on täysin eri asia kuin junayhteys Lahden ja Heinolan kautta Kuopioon. Niitä ei pidä nähdä kilpailijoina.

Rantarata olisi kalliimpi, sillä uusia ratakilometrejä tarvittaisiin paljon.

Tämä rata olisi Joensuuhun ja Lappeenrantaan nopeampi kuin niin sanottu nopea itärata.

Se toisi Loviisaan uuden ratayhteyden sekä nopeuttaisi paljon yhteyttä Kotkaan, jonne nykyään kuljetaan Lahden ja Kouvolan kautta.

Päättäjät, käyttäkää omia aivojenne lobbareiden sijaan.

Uusimmat

Lukijan Sanomat

Yliopisto-opetusta muokattava

Varhaiskasvatuksessa tarvitaan lastenhoitajia

Brysselin viikkokatsaus

Kuihtuva maataloutemme odottaa vaihtoehtoja

Veroistako löytyy pelastus?

Akateemisesti koulutettujen riisto jatkuu

Toteutukseen tarvitaan asennetta ja navigaattoria

Kasvukeskusten ulkopuolistakaan Suomea ei kurjisteta

Joka päivä on hyvä metsäretkipäivä

Eläkelupaus rotanloukkuna uudessa hallitusohjelmassa?

Savon Sanomien uutiskirje

Tilaa päivän tärkeimmät uutiset. Saat joka iltapäivä kuusi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Uutiskirjeen tilaaminen on maksutonta.