Iisalmi räväyttää taas – markkinoi itseään jääkiekon MM-lähetyksissä

Jääkiekon MM-kisat ovat vuodesta toiseen Suomen seuratuimpia tv-lähetyksiä. Juha Poutanen

Petri Karvinen

Iisalmen kaupunki markkinoi tänä keväänä itseään jääkiekon MM-kisojen lähetyksissä. Kaupungista kertovia mainoksia nähdään MTV:n suorien ottelulähetysten power break -katkoilla erien keskellä.

Mainokset maksavat kaupungille vajaat 24 000 euroa. Päätöksen hankinnasta on tehnyt elinkeinojohtaja Terho Savolainen.

Mainossisältöinä on tarkoitus käyttää viime vuonna lanseerattuja Ihmeidentekijä-videoita, joilla esiintyvät muun muassa lumilautailija Rene Rinnekangas, Olvin Pia Hortling ja näyttelijä-yrittäjä Ismo Apell. Esimerkin Ihmeidentekijä-videoista voit katsoa jutun alta.

Iisalmen kaupunki on räväyttänyt markkinointiratkaisuillaan pitkin talvea. Joulukuussa uutisoitiin kaupungin alkaneen sisältöyhteistyöhön Radio Rockin kanssa ja tammikuussa kerrottiin, että kaupunki on tilannut nimikkobiisin pop-punkyhtye Kätfishiltä.

Jääkiekon MM-ottelut ovat vuosittain Suomen katsotuimpia tv-lähetyksiä. Vuonna 2019 MTV3:n ja C Moren kisalähetykset tavoittivat yhteensä 4,43 miljoonaa suomalaista.

Jääkiekon MM-kisat pelataan Sveitsin Zürichissä ja Lausannessa toukokuussa. Suomi puolustaa turnauksessa maailmanmestaruutta.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Keskustelu

Tilaa uutiskirje

Tilaa päivän tärkeimmät uutiset. Saat joka iltapäivä kuusi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Uutiskirjeen tilaaminen on maksutonta.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut