Politiikka urheilussa: "Jalkapalloa ja kansainvälistä politiikkaa ei lähtökohtaisesti voi erottaa toisistaan, koska ne ovat vahvasti sidoksissa toisiinsa"

Oletko huomannut, että stadioneilla on mainoksia kiinaksi? Vivo ja TikTok toimivat kisojen partnereina ja sponsoreista kolmasosa on kiinalaisyrityksiä. Geopolitiikka näkyy EM-kisoissakin. Wolfgang Rattay / Afp

Jalkapallon EM-kilpailut ovat olleet käynnissä kolmisen viikkoa. Kaiken keskellä Euroopan jalkapalloliitto Uefa pähkäilee, milloin jokin kisoissa nähty toiminta on poliittinen kannanotto ja kisoissa kiellettyä.

Haluatko lukea koko jutun?

Tilaa digi ja lue juttuja rajattomasti.

Tilaa 2 kk 5 €/kk Tilaa 24 h 3 €

Digitilauksen sisältö

  • Savonsanomat.fi-verkkopalvelun rajaton käyttöoikeus vuoden jokaisena päivänä
  • Näköislehti
  • Uutissovelluksen ja päivän lehti -sovelluksen käyttöoikeus (iOS ja Android)
  • Iisalmensanomat.fi-, Warkaudenlehti.fi- ja Pieksamaenlehti.fi-verkkopalvelut ja uutissovellukset
  • Lukuoikeus sinulle ja kolmelle perheenjäsenellesi