Suomalaisia piinaavia puhelin- ja verkkohuijauksia on vaikea estää – tässä ohjeita huijauksen varalle

Tietoturva-asiantuntija Matias Mesiän mukaan kyberilmiöistä keskusteleminen pitäisi saada osaksi kahvilakeskusteluja, aivan kuten muutkin arkiset asiat. Jenni Hirsikangas

Kuluvana kesänä moni suomalainen on saanut puhelimeensa tekstiviestejä, joissa kerrotaan saapuneesta vastaajaviestistä. Aikaisemmin keväällä suomalaisia yritettiin huijata saapuvalla paketilla. Puheluissa taas esiinnytään IT-tuen edustajana. Huijarin ansaan ei parane haksahtaa, mutta onko häiritseville puheluille ja viesteille tehtävissä muuta kuin, että antaa asian olla?

Haluatko lukea koko artikkelin?

Tilaa digi 2 kk 5 €/kk tai 24 h 2 € ja pääset lukemaan kaikki Savon Sanomien sisällöt.

Tilaa 2 kk 5 €/kk Tilaa 24 h 2 € Olen jo tilaaja