Eskon Autopelti Oy

<p> Kun ukkosmyrskyt riehuvat ja puut kaatuvat, on kolarivaurioihin keskittyneessä autokorjaamossakin tavallista enemmän vilskettä. Pieksämäkeläisessä <organisation>Eskon Autopelti Oy:ssä</organisation> odottaa pelkästään Asta-myrskyn jäljiltä toistakymmentä kolhiintunutta autoa.</p><p>Työtilasta ei kuitenkaan pitäisi tulla puutetta, sillä yritys muutti kolme kertaa suurempiin tiloihin viime vappuna. Lokakuussa ostettuun noin 3 100 neliön kiinteistöön saatiin kaikkiaan 25 nosturipaikkaa, ja muuton yhteydessä yritys päätti panostaa myös maalaustekniikkaan.</p><p>Toimitusjohtaja <person><b><b>Esa Huhdan</b></b></person> mukaan uudet nestekaasulla toimivat maalauskammiot tekevät Suomessa vasta tulemistaan, eikä vastaavia esikäsittelytiloja löydy hänen tietääkseen vielä muista korjaamoista Kehä 3:n ulkopuolella.</p><p>- Semmoista kilpajuoksuahan se on tämän kehityksen kanssa, kertoo Huhta autoalan yrittäjän arjesta.</p><p>- Tieto lisää tuskaa. Me joudutaan satsaamaan siihen, että ollaan monimerkkikorjaamo.</p><p><h5>Siivu Varkaudesta </h5>Eskon Autopelti Oy on Pieksämäellä vuonna 1966 perustettu kolarikorjauksiin ja automaalauksiin erikoistunut yritys, jossa työskentelee tällä hetkellä 14 henkeä.</p><p>Toukokuisen laajennuksen yhteydessä avattiin tarkastuspiste myös Varkauteen, ja samalla riveihin astui kaksi uutta palkallista.</p><p>Korjaustyöt tehdään jatkossakin Pieksämäellä, mutta Esa Huhta toivoo, että asiakkaille ilmainen kuljetuspalvelu toisi siivun myös Varkauden markkinoista.</p><p>Korjaamon asiakaskunta liikkuu tällä hetkellä noin 60 kilometrin säteellä Pieksämäestä, ja Varkauden pisteeltä tuodaan muutamia autoja viikossa.</p><p>Huhta vihjaa, että yritys olisi kiinnostunut myös Suonenjoesta, mutta ihan äkkiseltään uusiin laajennuksiin ei lähdetä.</p><p>- Kyllä nämä velat pitää nyt maksaa tässä.</p><p>Eskon Autopellin liikevaihto oli viime vuonna hieman yli miljoona euroa, kun luku vielä vuonna 2007 oli noin 850 000. Maalaustyöt tuovat hieman yli puolet liikevaihdosta, sillä yritys tekee myös alihankintamaalauksia.</p><p>Esa Huhta näkee tulevaisuuden valoisana, vaikka laajennus on tuonut myös lisäkustannuksia.</p><p>- Minulla on sellainen kunniallinen tavoite, että kolmen vuoden sisään saataisiin 30 prosentin kasvu liikevaihdossa. Muuten vähän tuntuisi, että onkohan tämä ollut turha investointi, toteaa Huhta.</p><p><i>Savon Sanomien taloussivuilla julkaistaan Onnistunut yritys -juttusarjaa. Aiemmat osat voit lukea netistä: </i> </p>

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Uusimmat

Talous

Ydinjäteyhtiö Posiva toteuttaa käytetyn ydinpolttoaineen käsittelylaitoksen Eurajoelle –  rakennusprojektin kustannusarvio on puoli miljardia euroa

Pikaruoka käy kaupaksi – ravintola-alan näkymiä varjostaa pelko anniskelun hiipumisesta veronkorotusten ja matkustajatuonnin vuoksi

Työllisyys parani erityisesti miesten parissa – miehiä silti työttöminä enemmän kuin naisia

Aapelin johtaja: Muitakin kyselyjä on jo meille tullut

Kuopion jäätelörulla-Eliel, 20, pisti tuulemaan, vaikka alku oli tahmea: Nyt tähtäin on jo muissa kaupungeissa

Lujabetonille historian suurin kauppa: toimittaa 80 000 kuutiota materiaalia Raide-Jokeriin

Uusi satelliittivalvonta paljastaa ilmoittamattomat hakkuut valvovalle Metsäkeskukselle

Sukkatilauksien maksujen perinnästä laskutettiin ylihintaa – markkinaoikeuden kieltämä menettely koski kymmeniätuhansia suomalaisia

Kansa ei unohtanut 150-vuotiasta kuopiolaista perinnejuomaa, vaikka Alko hylkäsi tuotteen 6 vuotta sitten – Savon Wiinaa -vodka palaa nyt Alkon valikoimaan

Pankit voivat jatkaa tunnuslukulistojen käyttöä – syksystä alkaen tarvitaan silti lisätunnistusta

Savon Sanomien uutiskirje

Tilaa päivän tärkeimmät uutiset. Saat joka iltapäivä kuusi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Uutiskirjeen tilaaminen on maksutonta.