Kuluttajat vaativat Sammolta alennusta palvelumaksuihin

Kuluttajat ry esittää Sampo Pankille, että se jättäisi asiakkaiden palvelumaksut perimättä vähintään kolmen kuukauden ajalta. Yhdistyksen mielestä tämä olisi perusteltua, koska Sampo Pankin tietojärjestelmämuutoksen aiheuttamat häiriöt ovat kestäneet kohtuuttoman kauan.

Toinen vaihtoehto on, että asiakkaat lähettävät yksitellen korvausvaatimuksia laskuineen pankkien konttoreihin. Kuluttajat ry:n mielestä palvelumaksuista vapauttaminen määräajaksi olisi Sampo Pankin kannalta edullinen ratkaisu erilliskorvauksiin verrattuna. Se olisi myös omiaan ylläpitämään ja parantamaan asiakassuhteita, yhdistys arvioi Sampo Pankin toimitusjohtajalle lähettämässään kirjeessä.

Sampo Pankin tietojärjestelmämurheet ovat jo herättäneet poliitikotkin laittamaan oman lusikkansa soppaan. Työministeri Tarja Cronberg (vihr.) ehätti tukemaan Kuluttajat ry:n ehdotusta. Hän vastaa hallituksessa kuluttajapolitiikasta.

Sampo Pankin viestintäjohtaja Hannu Vuola kertoi maanantaina, että Kuluttajat ry:n kirje on pankissa luettu ja se on pohdittavana.

- Kyllä me varmasti heille vastaamme, Vuola sanoi.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.