Mediateko myy ulkomainoksia

Mediateko Oy on yrittäjä Teemu Kontkasen ulkomainontafirma, jonka liiketoiminnot hän osti vuonna 2008 silloiselta työnantajaltaan Ykkösmedia Oy:ltä. Myös myyntijohtaja Tapio Pankko on sitoutettu omistusosuudella yhtiöön.

– Kodin ulkopuolisen median suurin viimeaikainen muutos on digitalisaatio. Ympäri suomea on noussut sähköisiä näyttötauluja, jotka tarjoavat mahdollisuuden reaaliaikaiselle viestinnälle. Yrityksen liikeidea on tavoittaa suomalaiset kuluttajat vapaa-ajalla, Kontkanen määrittelee.

Mediateolla on sopimukset yli 150 suomalaisen vapaa-ajankeskuksen kanssa. Yrityksen asiakkaina on niin brändimainostajat, automaahantuojat kuin paikalliset yrityksetkin. Yritys myy mainontaa esimerkiksi pysäköintitaloihin Tampereella, Helsingissä ja Kuopiossa.

Mediateolla on selkeät askelmerkit kasvulle. Kontkanen kertoo, että päättyvän tilikauden vertailukelpoinen liikevaihto on noin 1,4 miljoonaa euroa. Seuraavan vuoden tavoite on viidennksen suurempi noin 1,75 miljoonaa euroa. Tällä hetkellä Mediateko on kuuden ihmisen työpaikka, mutta määrä kasvaa huhtikuussa kahdeksaan.

– Parin vuoden päästä tavoitteena on, että olemme saaneet lisää tyytyväisiä asiakkaita, joiden ansiosta myös liikevaihto kasvaa noin tuplaksi nykyisestä.

Pääosa Mediateon asiakkaista löytyy Helsingistä. Savolaisuus näkyy silti liiketoiminnassa, vakuuttaa Kontkanen, joka aikoinaan irtisanoutui sen vuoksi, ettei tarvisisi muuttaa pääkaupunkiseudulle.

– Nyt kun olen voinut valita käynkö siellä lähes viikoittain vai asunko siellä, niin käyminen on vienyt voiton.

 

Kasvupolku-juttusarjassa esitellään yrittäjiä.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.