Ministeriö vaatii teleyhtiöiltä selvityksen

Liikenne- ja viestintäministeriö vaatii TeliaSoneraa ja Elisaa selvittämään, miten ne aikovat parantaa asiakaspalveluaan.

Kummankin teleyhtiön asiakaspalvelu on ministeriön mukaan selvästi keskimääräistä huonompaa. Puhelinpalveluihin pitää jonottaa kohtuuttoman kauan.

Ministeriön tietojen mukaan matkapuhelinasioissa palvelua täytyy odottaa puhelimessa TeliaSoneralla keskimäärin 3 minuuttia 50 sekuntia ja Elisalla 4 minuuttia 13 sekuntia. Elisan Kolumbus-liittymien asiakaspalvelun jonotusaika on 5 minuuttia 43 sekuntia.

Laajakaistapalvelujen numerot vastaavat Elisalla keskimäärin 5 minuutin 52 sekunnin odottelun jälkeen. TeliaSoneran palvelua joutuu jonottamaan 6 minuuttia 28 sekuntia.

Yritysten on toukokuun loppuun mennessä selvitettävä ministeriölle, mihin toimiin ne ryhtyvät tilanteen korjaamiseksi.

Tiedot teleyritysten asiakas- ja neuvontapalveluista on koottu Viestintäviraston internetsivuille www.ficora.fi. Yritykset on myös velvoitettu ilmoittamaan palvelujensa vastausajat omilla nettisivuillaan.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.