Odotettuakin heikompi mainosmarkkina painoi Sanomaa

Mainosmarkkinoiden heikkous painaa viestintäkonserni Sanomaa entistä enemmän. Yhtiön tappio ennen veroja oli tammi-maaliskuussa 55 miljoonaa euroa, kun vuosi sitten tappiota kertyi 14 miljoonaa euroa. Myös yhtiön liikevaihto oli laskusuunnassa ja oli ensimmäisellä neljänneksellä noin 505 miljoonaa euroa.

Yhtiö antoi jo viime kuussa tulosvaroituksen, jonka yhteydessä se totesi mainosmarkkinoiden olleen odotettuakin heikommat. Yhtiö arvioi konsernin liikevaihdon laskevan 2-4 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna.

Toimitusjohtaja Harri-Pekka Kaukosen mukaan kuluttajien käyttäytymisen ja mainonnan muutos vauhdittavat verkkomedian kasvua. Se ei kuitenkaan täysin riitä kattamaan painetun median vaikeuksia. Sanomassa on paraikaa käynnissä 60 miljoonan euron säästökuuri

Valonpilkahdus oli oppimismateriaaleihin keskittyvä liiketoimintayksikkö, jonka tulosta Kaukonen arvioi alkuvuonna hyväksi.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

EKP:n korkopäätös ei piristänyt pörssiä