Osuuspankin nimissä on lähetelty huijaussähköpostiviestejä, joissa kerrotaan että tili on estetty turvallisuussyistä ja ohjataan klikkaamaan viestissä olevaa linkkiä tilitietojen aktivoimiseksi.
Osuuspankki muistuttaa tiedotteessaan, ettei se koskaan pyydä kirjautumaan verkkopalveluihin sähköpostissa tai tekstiviestissä olevan linkin kautta tai lähettämään henkilökohtaisia verkkopalvelutunnuksia, luottokortin tietoja tai henkilötunnusta sähköpostitse tai tekstiviestillä.
Osuuspankki neuvoo, ettei huijausviestiin saa missään nimessä vastata tai viestissä olevaa linkkiä klikata. Jos kuitenkin olet jo luovuttanut verkkopankkitunnuksesi tai luottokorttitietosi huijaussivustolla, Osuuspankki kehottaaa sulkemaan tunnukset soittamalla OP:n puhelinpalveluun. Ohjeet tunnusten sulkemiseen löytyvät OP:n tiedotteesta.
Osuuspankin Twitter-päivityksessä on esimerkki huijausviestistä.
Nyt tarkkana! OPn nimissä on taas liikkeellä huijausviestejä. Poista klikkaamatta linkkejä jos saat sellaisen. https://t.co/BdOTYYQ23B pic.twitter.com/f9n5fI6eWg
— OP (@OP_Ryhma) 2. marraskuuta 2016
Jos luet kommentteja tai kirjoitat niitä, muut käyttäjät voivat nähdä, milloin olet kirjautuneena palveluumme. Jos haluat, etteivät muut näe paikallaoloasi, voit estää sen asetuksista. Jos haluat vaihtaa nimimerkkiäsi, voit tehdä sen täältä.