Puhelinpalveluista ja matkoista valitetaan yhä enemmän

Kuluttajariitalautakunta saa yhä useammin valituksia puhelin- ja tietoliikenneoperaattorien toiminnasta sekä valmismatkoista.

Myös lautakuntaan tehtyjen valitusten kokonaismäärä oli viime vuonna selvässä kasvussa. Valituksia tuli yhteensä 4 550, mikä on kahdeksan prosenttia enemmän kuin vuonna 2007.

Entiseen tapaan auto- ja asuntokauppa poiki eniten valituksia.

Vakuutus- tai finanssiasioissaan pettynyt kuluttaja voi tämän vuoden alussa valittaa kohtelustaan yhteen paikkaan entisten kolmen luukun sijaan.

Vuoden alussa yhdistyivät Kuluttajien vakuutustoimisto, Pankkialan asiakasneuvontatoimisto ja Arvopaperilautakunnan neuvonta.

Uusi toimisto on Vakuutus- ja rahoitusneuvonta, jonka tehtävänä on neuvoa ja opastaa asiakkaita pankki-, vakuutus- ja arvopaperiasioissa.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.