Tahko takoo alkukauden huipputulosta

Tahkon rinteet ylsi alkukaudellaan historian parhaimpaan tulokseensa. Tahkon myynti kasvoi viime kauden alkujaksosta kymmenen prosenttia.

Joulu-loppiasjaksolla Tahkon rinteiltä on lasketellut alas reilu neljännes enemmän laskijoita kuin viimeksi tuona ajankohtana.

- Nyt on huomattavasti helpompi hengittää, kun kausi on lähtenyt liikkeelle niin hyvin. Olen ilahtunut, että pystyimme näin hyvään tulokseen taloudellisesti epävarmoina aikoina, Huippupaikat Oy:n toimitusjohtaja Ilkka Suutarinen, sanoo.

Tahko on houkutellut rinteisiin pontevasti venäläisiä turisteja. Suutarinen ennakoi, että venäläisturistien osuus kaikista kävijöistä nousee lähes neljännekseen. Viitisen vuotta sitten vain joka kymmenes kävijä oli venäläinen.

Vaikka Tahko on kuhissut laskettelijoita, hissilippujen myynti ei ole mikään rahasampo: Investoinnit hisseihin ja lumetusvehkeisiin syövät rahaa.

Suutarinen uskoo, että Tahkon loppukausi sujuu alkukauden malliin.

- Vaikka taloudessa on laskukausi, lomat eivät ole ihmisiltä hävinneet. 1990-luvun laman kokeneena tiedän, että taloudellisesti kovemmat ajat suosivat kotimaan matkailua.

Myös muut Suomen hiihtokeskukset tekivät joulun ja loppiaisen välillä kaikkien aikojen tuloksen, ilmenee Suomen hiihtokeskusyhdistyksen toimialabarometrista. Hiihtokeskusten myynti kasvoi noin neljänneksen viime vuoden jaksoon verrattuna.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tahko kaavailee Nipasen rinteisiin korotusta