Verkkomainontaa jo viidennes hupenevasta mainoskakusta

Verkkomainonnan osuus Suomen mediamainonnasta on noussut jo 19,4 prosenttiin. Verkkomainontaan käytettiin alkuvuonna 51,7 miljoonaa euroa, kertoo mediamainontaa seuraava markkinointiviestintäyhdistys IAB Finland.

Verkon osuuden kasvua korostaa se, että mediamainonta on supistunut vauhdilla. TNS Gallupin lukujen mukaan mediamainonta on alkuvuonna kutistunut 11,4 prosenttia. Verkkomainonta kulki vastavirtaan reilun kolmen prosentin kasvulla.

IAB:n hallituksen puheenjohtaja Jarkko Kyttänen arvioi, että verkkomainonta Suomessa on vasta oman evoluutionsa alussa. Kasvuluvut ovat kovia erityisesti mobiilimainonnassa, joka on vielä euromääräisesti hyvin pientä.

Tiedot IAB:n katsaukseen kerätään muun muassa mediatoimistoilta.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Uusimmat

Talous

UPM aikoo sulkea Suomen vanhimman toiminnassa olevan vaneritehtaan Jyväskylässä – Teollisuusliitto vaatii, että UPM selvittää kaikki mahdollisuudet toiminnan jatkamiselle

Seurakuntien tulos romahtanut liki 20 miljoonalla alkuvuonna: "Tässä on poikkeuksellinen tilanne käsillä"

Marimekolle uusi luova johtaja – muutaman vuoden ajan designin johtamisen malli yhtiössä "ollut toisenlainen"

Kiinteistönvälittäjät näkevät asuntokaupan elpyneen toukokuussa, Hypon Brotherus on varovaisempi: "Kauppaluvut jäävät kymmeniä prosentteja edellisvuodesta"

Pörssikurssit nousivat Yhdysvalloissa mellakoinnin keskellä

Valmet Automotive käynnistää yt-neuvottelut lomautuksista – lomautusuhan alla 1  200 työntekijää 

Autojen ensirekisteröinnit puolittuivat toukokuussa – vuodesta tulossa kauppiaille 2000-luvun ankein

EKP:n odotetaan hyökkäävän koronataantumaa vastaan uudella elvytysohjelmalla

Lujabetonille merkittävä vientikauppa Ruotsiin – tuotteet valmistetaan Siilinjärvellä

Veikkaus ei enää hämmennä peliautomaattien ja muiden pelien luvuilla – perusteli vanhaa ja uutta ilmoitustapaa kansainvälisellä käytännöllä

Savon Sanomien uutiskirje

Tilaa päivän tärkeimmät uutiset. Saat joka iltapäivä kuusi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Uutiskirjeen tilaaminen on maksutonta.