Uusi Kangoo tarjoaa mukavuutta

Renaultin monikäyttöinen jakelu- ja tila-auto Kangoo tuli ensimmäisen kerran markkinoille tasan kymmen vuotta sitten. Tilava ja mukautumiskykyinen ranskalainen on menestynyt hyvin, mallia on myyty julkistuksensa jälkeen jo yli 2,3 miljoonaa kappaletta.

Nyt ilmestyvä uusi Kangoo vastaa entistä paremmin perheellisten autoilijoiden vaatimuksiin. Se perustuu Kangoon perusajatuksiin ja muokkaa niistä mukavuuden ja käytännöllisyyden yhdistelmän.

Uuden 4,21 metriä pitkän Kangoon linjat muodostavat vetovoimaisen kokonaisuuden. Lyhyt jämerä etuosa vapauttaa lisätilaa tilavalle matkustamolle, jota korostaa kallistettu tila-automainen tuulilasi. Autossa on sähkötoimiset etuikkunat ja suurikokoiset ovet, jotka kätkevät taakseen perusteellisesti uudistetut sisätilat.

Lisäpituus toi tilaa matkustamoon

Uutuus on 18 cm edeltäjäänsä pidempi. Lisäpituus on käytetty hyväksi matkustamossa, jonka suurempi tilavuus tarjoaa viidelle henkilölle entistä korkeamman mukavuustason.

Kangoo lähestyy monikäyttöisyyttä nerokkaasta näkökulmasta. Käytännöllisen muotoilun tarkoituksena on parantaa matkustusmukavuutta. Uusi Kangoo tuo segmenttiinsä uudenlaista ergonomista ilmettä, tilavuutta ja käyttäjäystävällisyyttä. 60/40-suhteessa jaettu takaistuin taittuu helposti yhdellä liikkeellä tasaiseksi tavaratilaksi.

Joissakin versioissa myös etumatkustajan istuin voidaan taittaa samalla tavalla. Hyötytilavuus nousee tällöin 660 litrasta 2,8 kuutiometriin ja ajoneuvoon mahtuu jopa 2,5 metriä pitkiä esineitä.

Monipuolinen moottorivalikoima

Moottorivalikoiman on monipuolinen. Tarjolla on kaksi bensiinimoottoria ja yksi dieselmoottori. Moottorivaihtoehdot ovat bensapuolella 90- ja 106-hevosvoimaiset sekä 85 hevosvoiman diesel.

Uusi Kangoo on varustettu huippuluokan järjestelmillä, joista monet ovat aikaisemmin olleet saatavilla vain ylempien luokkien ajoneuvoihin. Tällaisia ratkaisuja ovat mm. vakionopeussäädin ja nopeudenrajoitin sekä ajovaloautomatiikka. Uudessa Kangoossa on lisäksi 2-6 turvatyynyä, esikiristimillä ja voimanrajoittimilla varustetut turvavyöt sekä etu- ja takaistuimiin asennetut turvavyön altaliukumista estävä rakenne.

Juttu on julkaistu Savon Sanomissa 20.12.2007.