Škoda Octavia Scout jaksaa vetää entistä enemmän

Farmarimalli Škoda Octavia Combiin perustuva maastohenkinen, nelivetoinen Octavia Scout -malli on kasvattanut edelliseen sukupolveen verrattuna vetopainoaan neljänneksen, joka on nyt parhaimmillaan 2000 kiloa.

Scoutin voimanlähteeksi on vaihtoehtona kaksi dieseliä ja yksi bensakone. Autonvalmistajan mukaan ne ovat viidenneksen edeltäjämallia taloudellisempia.

Ensimmäistä kertaa nelivetoisessa Škodassa nähdään kaksilitraisesta turbodieselistä 184-hevosvoimainen versio, jonka jatkeena on kuusiportainen DSG eli kaksoiskytkinautomaattivaihteisto. Sama vaihteisto on 1,8-litraisessa 180 hevosvoiman bensaturbossa.

150-hevosvoimainen kahden litran diesel on taas liitetty kuusiloviseen käsiaskiin.

Scoutin maavara on 3,3 senttiä korkeampi kuin tavallisessa Octaviassa. Edelliseen Scoutiin verrattuna lähestymis- ja jättökulmat ovat kasvaneet, mikä parantaa auton etenemiskykyä hankalassa maastossa.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.