BMW X1 on Bemarin vastaus pikkumaastureihin

BMW:n katumaasturiperhe kasvoi pieneen päähän, kuten nyt tapana on. BMW X1 on saatavana nelivedon lisäksi myös takavetoisena, millä saadaan polttoaineen kulutus entistäkin pienemmäksi.

Konevaihtoehtoja saksalaiseen menijään on neljä: kuusisylinterinen bensiinimylly ja kolme dieselmoottoria. Tehokkain vaihtoehto on bensalla kulkeva xDrive28i, jonka kolmelitrainen kuusisylinterinen rivimoottori tuottaa tehoa 258 heppaa. Sen avulla X1 vilahtaa nollasta sataan 6,8 sekunnissa.

Bensaa suurin mylly hotkaisee 9,4 litraa sadalla kilometrillä, mikä merkitsee 219 grammaa hiilidioksidipäästöjä kilometrillä.

Kaksilitraiset turbodieselit ovat teholtaan 143-204-hevosvoimaisia. Niistä maltillisimmat kaksi versiota ovat tarjolla myös takavetoiseen autoon. 143-heppaisen sDrive18d:n dieselöljyn kulutus on 5,2 litraa sadalla kilometrillä ja vastaavasti hiilidioksidipäästöt 136 grammaa kilometrillä.

Brake Energy Regeneration -järjestelmällä tuotetaan lähes kaikki auton tarvitsema sähkö moottorijarrutuksissa tai jarrupoljinta painettaessa. Käsivaihteisissa versioissa polttoainetaloutta voidaan parantaa sekä Auto Start Stop -teknologialla että optimaalisen vaihteenvaihtohetken ilmaisimen ansiosta.

Kolmen takaistuimen selkänojat kallistuvat itsenäisesti enimmillään 31 astetta, ja ne voidaan taittaa alas suhteessa 40/20/20. Tavaratilan koko on normaalitilassa 420 litraa, takaselkänojat pystyssä 490 litraa ja selkänojat alas taitettuna 1 350 litraa.

Uutuuden hinnat ovat vielä pimennossa.

Bemarin uusi maasturi alle 40000 eurolla

Bemarin uusi maasturi alle 40000 eurolla