BMW:n 5-sarjan Gran Turismo on tutkielma

Konseptiauto sijoittuu kooltaan BMW:n 5- ja 7-sarjan väliin. Voimakas ulkonäkö syntyy pitkästä keulasta, coupé-mallisesta kattolinjasta, voimakkaasta perästä, isoista pyöräkoteloista ja 21 tuuman vanteista.

Sekä etu- että takasivuikkunat ovat urheiluautoista tuttuun tyyliin kehyksettömät. Tätä tyyliä käytetään nyt ensimmäistä kertaa neliovisessa BMW:ssä.

Modernia ulkonäköä korostavat ensimmäistä kertaa led-valokehät, joita voi käyttää päivällä ajovaloina.

Klassisten Gran Turismojen tapaan BMW:n uuden konseptiauton keskikonsoli jatkuu taakse asti, mikä korostaa sisätilan pituutta, saksalainen autonvalmistaja kehuu.

Takana kaksi istuinta

Takana on kaksi istuinta, joita voidaan säätää itsenäisesti eteen ja taakse kymmenen senttiä ja joiden selkänojia voi kallistaa sähköisesti. Kun istuimet ovat normaaliasennossa, takana on jalkatilaa saman verran kuin BMW:n 7-sarjan autoissa ja pääntilaa saman verran kuin X5:ssä.

Tällöin tavaratilan koko on 430 litraa. Kun takaistuimet säädetään etuasentoon, tavaratilan koko kasvaa 570 litraan ja jalkatilaa on edelleen saman verran kuin 5-sarjan sedanissa. Tavaratilan voi halutessaan kasvattaa 1 650 litraan, kun selkänojat sekä matkustamon ja tavaratilan erottavan väliseinän kaataa eteenpäin.

Tavaratilan kansi on kaksiosainen. Takaikkunan alta voi avata porrasperäisen auton tapaan aukon, josta on BMW:n mukaan helppo lastata esimerkiksi matkalaukkuja. Kaadettava väliseinä erottaa matkustamon ja tavaratilan toisistaan ja mahdollistaa matkustamon lämpötilan säilyttämisen haluttuna, kun tavaratilan kansi on avattuna.