Legendaarisen työkalun uusi polvi on saapunut

Toyota Hiluxin kohdalla ei tarvitse edes liioitella, niin tunnettu työhevonen tämä avolava on. Suomeenkin on saapunut jo kahdeksas sukupolvi – Hiluxin historiahan alkaa lähes 50 vuoden takaa vuodesta 1968.

Japanilaismerkki kehuu, että niin muotoilu, varustelu kuin äänieristys on nostettu aivan uudelle tasolle.

Uusi on myös voimanlähde, 2,4-litrainen turbodiesel, joka tuottaa 150 hevosvoimaa tehoa ja 400 newtonmetrin maksimiväännön.

Kuusivaihteisen käsiaskin vaihtoehtona runsaimmissa varusteluissa on kuusiportainen automaatti. Molempien vaihteistojen välityssuhdealuetta on laajennettu.

Pienimmillään kulutus on puristettu 7,9 litraan sadalla kilometrillä.

Tuttuun tapaan käyttöön voi valita joko nopean takavedon, nopean nelivedon tai hitaan nelivedon. Nyt käytössä on kuitenkin sähköinen kytkin, eikä enää erillinen vaihdevipu.

Nopeaan nelivetoon voi siirtyä 80:n nopeuteen saakka. Kun neliveto on päällä, voima jakautuu aina tasan etu- ja taka-akselien kesken.

Suurin sallittu jarrullinen vetomassa on sekä Extra Cab- että Double Cab -malleissa 3 200 kiloa. Perävaunun huomioiva ajonvakautus tulee vakiona.

Huokein Toyota Hilux -versio maksaa 35 609 euroa.