Mercedes SLK antaa kolme kattovaihtoehtoa

Avoauton kolmas sukupolvi tarjoaa kolme eri versiota kovaan kattoon.

Mercedes-Benz SLK:n perusversiossa katto on maalattu korinväriseksi. Sen vaihtoehtona on tummennetuilla laseilla toteutettu panoraamakatto.

Kolmas mahdollisuus on autonvalmistajan hehkuttama automaailman uutuus: panoraamakatto Magic Sky Control -toiminnolla. Lasikatto muuttuu kuljettajan toiveiden mukaan tummaksi tai kirkkaaksi napin painalluksella.

Kirkkaana katto on täysin läpinäkyvä, tummana se varjostaa autoa ja estää sitä kuumenemasta auringonpaisteessa, Mersulta kehutaan.

Mercedes ylpeilee myös SLK:n historialla. Vuonna 1996 ensi kertaa esitelty malli sävähdytti vario-katolla, joka napin painalluksella muutti avoauton kiinteäkattoiseksi roadsteriksi muutamassa sekunnissa.

Toisen sukupolven SLK:ssa puolestaan ensiesiteltiin Airscarf-ilmahuivi, joka lämmittää matkustajien niskaa ja hartiaseutua silloinkin, kun autolla ajetaan katto alhaalla.

Aluksi tarjolla on kolme suorasuihkutusbensakonetta.

Nelisylinterinen 1,8-litrainen SLK 200 BlueEfficiency tuottaa 184 hevosvoimaa ja porhaltaa nollasta sataan seitsemässä sekunnissa. Lisävarusteena saatavalla seitsenportaisella kaksoiskytkinautomaattiaskilla sata kilometriä taittuu 6,1 litralla bensaa.

Iskutilavuudeltaan samankokoinen SLK 250 BlueEfficiency työntää 204 heppaa ja kiitää 6,6 sekunnissa nollasta sataan. Kulutuslukema on 6,2 litraa sadalla. Automaattiloota tulee vakiona.

Kuusisylinterinen SLK 350 BlueEfficiency on 3,5-litrainen. Tehohuippu on 306 kaakkia ja kiihtyvyysarvo 5,6 sekuntia. Bensaa tällä uudelleen suunnitellulla V6:lla palaa 7,1 litraa satasella.