Päivitetty Mazda 6 tuo aivan uutta tekniikkaa

Japanilainen autonvalmistaja kehuu uuden G-Vectoring Control -järjestelmänsä (GVC) perustuvan suorastaan "mullistavalle innovaatiolle parantaa alustan suorituskykyä moottorin kanssa".

Se on Mazdan mukaan maailman ensimmäinen tekniikka, joka säätelee moottorin vääntömomenttia ohjausliikkeiden perusteella.

Eurooppaan GVC saadaan uudistetun Mazda 6:n mukana alkavana syksynä. Isoa perheautoa saa porrasperäisenä Sedanina tai Sportwagon-farmarina.

150- ja 175-hevosvoimaisiin 2,2 litran turbodieseleihin on lisätty kolme uutta järjestelmää, joiden Mazda kertoo terävöittävän reaktioita kaasupolkimen painalluksiin ja vaimentavan moottorin ääntä. Lisäksi korin äänieristystä on parannettu.

Vapaasti hengittävät bensakoneet ovat kaksilitraisina 145- ja 165-heppaisia ja 2,5-litraisena 192-kaakkinen.

Vuosimallin 2017 Mazda 6:ssa on uudenlainen ohjauspyörä ja uusittuja ohjaamon näyttöjä. Lisäksi tarjolla olevaa turvavarustelua on uusittu.