Passat Alltrack on maastokelpoisempi farkku

Uuden sukupolven Volkswagen Passat on saanut rivistöönsä myös uuden korotetun, maastokelpoisemman farkkuversion. Passat Alltrackissa maavara on 17,4-senttinen eli 2,9 senttiä korkeampi kuin muissa Passateissa.

Isossa farmarissa on tarvittaessa päälle kytkeytyvä neliveto sekä Front Assist -ympäristönvalvontajärjestelmä hätäjarrutustoiminnolla. Viidennen sukupolven Haldex-kytkimellä toimiva neliveto ohjaa taaksekin tarvittaessa lähes sata prosenttia voimasta.

Suomeen tuodaan kolme kaksilitraista turbodieseliä, joista saadaan tehoa 150, 190 tai 240 hevosvoimaa ja vääntöä 340, 400 tai 500 newtonmetriä. Tämän korkeampaa vääntömomenttia Passatiin ei ole koskaan tarjottu.

Kesyin kone saa jatkeekseen kuusiportaisen käsiaskin, muissa on kaksoiskytkinautomaattivaihteisto.

Enimmillään perässä voi vetää 2 200 kilon massaa.

Lisävarusteeksi saa muun muassa Emergency Assist -hätätilanneavustimen, joka aktivoituu, jos kaistanpitoavustin ei enää tunnista kuljettajan ohjausliikkeitä. Järjestelmä koettaa herättää kuljettajan jarrunykäyksillä ja varoitusäänillä sekä varoittaa muita varoitusvilkuilla ja vaeltelulla omalla kaistalla. Jos kuski ei vieläkään tokene, järjestelmän luvataan pysäyttävän auton hallitusti.

Suomeen uusi Volkswagen Passat Alltrack tulee loppusyksystä.

 

Juttuun on korjattu nelivedon toimintatapa.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Näillä hinnoilla saa VW Passatin uudet versiot