Tällainen on uusi Volkswagen Golf

Kestosuosikin seitsemäs mallisukupolvi on täysin uusi auto. Loppuvuodesta Suomeenkin tuleva uusi Volkswagen Golf on kasvanut pituutta vajaat kuusi senttiä ja leveyttä reilun sentin, mutta se on liki kolme senttiä edeltäjäänsä matalampi.

Etupyöriä on siirretty reilut neljä senttiä eteenpäin, joten etuylitys on aiempaa pienempi.

Melkein kuuden sentin pidennys akselivälissä tuottaa lisätilaa niin edessä kuin takana matkustaville. Tavaratilakin on venynyt 30 litraa 380 litraan.

Paino on pudonnut enimmillään lähes neljänneksen, mikä tuo auton massaltaan samalle tasolle kuin neljännen mallisukupolven Golf oli 1997–2003.

Kaikki bensiini- ja dieselmoottorit ovat turboja. TSI:t eli bensakoneet ovat 85–230-heppaisia ja dieselit eli TDI:t 90–184-hevosvoimaisia.

Aluksi tarjolle tulevat 85 hevosvoiman 1,2-litrainen TSI ja 1,4-litrainen 140 kaakin TSI sekä 1,6-litrainen 105-heppainen TDI ja kahden litran diesel, josta saadaan 150 hevosvoimaa.

1,4-litraiseen bensakoneeseen ja molempiin dieseleihin saa käsivaihteiston vaihtoehtona seitsenportaisen DSG:n eli kaksoiskytkinautomaatin.

Uutena vakiovarusteena on muun muassa uudenlainen jarrujärjestelmä, joka aktivoituu esimerkiksi ketjukolaritilanteissa.

Uuden Golfin hintoja ei ole vielä vahvistettu.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Uusi Volkswagen Golf irtoaa 20000 eurolla