Luksusmaasturin uuden, neljännen mallisukupolven kori on brittiläisen Land Roverin mukaan peräti 39 prosenttia kevyempi kuin edeltäjässä.
Kolmannessa polvessa Range Roverin kori on ollut terästä, mutta täysin uudessa autossa on kokonaan alumiininen, yksiosainen, itse kantava, monokokkirakenteinen kori – ensimmäisenä maasturina maailmassa, Land Rover huomauttaa.
Painoeroa kertyy enimmillään 420 kiloa, mikä autonvalmistajan mukaan vaikuttaa positiivisella tavalla niin suorituskykyyn, kulutukseen, päästöihin kuin auton ajettavuuteen.
Ison nelivetomaasturin takaistuimella tilat ovat entistä väljemmät, sillä jalkatila on kasvanut lähes 12 senttiä. Takamatkustajille voi valita tavallisen kolmen matkustajan penkin sijaan myös kahden hengen istuimet.
Moottorit – V8-bensakone sekä TDV6- ja TDV8-dieselit – ovat myös uudistuneet.
Uusi Range Rover tulee myyntiin kuluvan vuoden lopulla, ja ensimmäiset ostajat saavat sen ensi vuoden alussa.
Jos luet kommentteja tai kirjoitat niitä, muut käyttäjät voivat nähdä, milloin olet kirjautuneena palveluumme. Jos haluat, etteivät muut näe paikallaoloasi, voit estää sen asetuksista. Jos haluat vaihtaa nimimerkkiäsi, voit tehdä sen täältä.