Tesla jyräsi auton ostaneiden tyytyväisyystutkimuksessa

Suorituskykyisiä sähköautoja valmistava Tesla on vakuuttanut yhdysvaltalaiset ostajansa, sillä peräti 91 prosenttia vuosimallin 2014–2017 auton hankkineista tekisi "ehdottomasti" saman uudestaan. Tulos selvisi tuoreessa kuluttajajärjestö Consumer Reportsin vuosittaisessa käyttäjätyytyväisyystutkimuksessa.

Piilaakson ylpeys oli ylivoimainen, sillä toiseksi tullut saksalainen urheiluautovalmistaja Porsche sai yhtä vankan kannatuksen 84 prosentilta auton omistavista.

Kaksikko erottui selvästi muista, joista kymmenen kärkeen pääsivät vielä Audi (77 prosenttia), Subaru (76), Toyota (76), Honda (75), Mazda (74), Chrysler (73), Chevrolet (73) ja Lexus (73).

Suurimmat nousijat 29 merkin listalla edellisvuoteen verrattuna olivat Lincoln, joka kipusi sijalta 21 sijalle 12, ja Hyundai, jonka sijaluvuksi tuli 13 edellisvuoden 24:nnen sijaan.

Alas rymisi kovimmin avolava-autoja ja pakuja valmistava amerikkalainen Ram, joka putosi 5. sijalta 17:nneksi. Saksalaisista sijalle 14 pudonnut BMW ja peräti 24:nneksi vajonnut Volkswagen menettivät kahdeksan sijaa.

Volkkarin taakse jäivät vielä Jeep, Acura, Infiniti, Nissan ja Fiat. Uuden Fiatin hankkineista vain 53 prosenttia tekisi ehdottomasti saman uudestaan.

Mukana oli yli 300 000 ajoneuvoa automerkeiltä, joilla on Yhdysvalloissa vähintään kaksi automallia myynnissä.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.