Toyotalla jälleen uskollisimmat omistajat

Suomalaiset autoilijat luottavat yhä vankasti japanilaismerkkiin. Toyota voitti usean viime vuoden tapaan markkina- ja luottotietoyhtiö Bisnoden merkkiuskollisuusvertailun. Viime vuonna 65 prosenttia Toyotan omistaneista pysyi autoa vaihtaessaan uskollisena omalle merkilleen. Toyota vei voiton myös käytettyjen autojen puolella.

Toyotan perässä kärkeen ylsivät Kia, Škoda, Subaru, Ford ja Dacia. Eniten merkkiuskollisuuttaan ja vetovoimaansa kasvatti Jaguar.

Nousussa on myös Renault, jolle uskollisten määrä on kasvanut tasaisesti vuodesta 2012.

Suurimman pudotuksen koki Jeep. Asemiaan menettivät myös Mercedes-Benz, BMW ja Audi.

Päästöhuijauksesta kiinni jäänyt Volkswagen pääsi odotettua pienemmillä mainevaurioilla, sillä se säilytti merkkiuskollisuudessa juuri ja juuri paikkansa kymmenen kärjessä.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.