Turbo antaa lisää potkua Porsche 911 GTS -malleihin

Kolmilitraiseen kuusisylinteriseen bokserimoottoriin on isketty uusi turboahdin, jonka avulla Porsche 911 GTS -mallien suurin teho on venynyt 450 hevosvoimaan, mikä on 30 pollea enemmän kuin 911 Carrera S:ssä ja 20 kaakkia enemmän kuin aiemmassa, vaparimoottorisessa GTS:ssä.

Valinnan voi tehdä viidestä malliversiosta, jotka ovat Coupé- ja Cabriolet-avoversioina saatavat takavetoinen 911 Carrera GTS ja nelivetoinen 911 Carrera 4 GTS sekä nelivetoinen 911 Targa 4 GTS.

Vaihteistoksi tarjotaan joko seitsenportaista käsiaskia tai PDK-kaksoiskytkinautomaattia.

Malliston kovin kiihtyvyys nollasta sataan on 3,6 sekuntia, joka saavutetaan PDK-vaihteistolla ja Sport Chrono -paketilla höystetyllä 911 Carrera 4 GTS Coupélla. Takavetoinen, käsivaihteinen Coupé taas saavuttaa 312 kilometrin tuntinopeuden, mikä on kovin noteeraus.

Kulutuslukema on versiosta riippuen 8,3–9,7 litraa sadalla kilometrillä.

Saksalaisvoimaa saa omakseen huokeimmillaan 197 404 eurolla, jolloin kyseessä on Porsche 911 Carrera GTS PDK.

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.