Ikoninen suklaamerkki muutti muotoaan: raivo repesi

Monet Tobleronen ystävät Isossa-Britanniassa ovat hämmästyneet pahanpäiväisesti ostettuaan viimeisimmän suklaaherkun kaupan hyllyltä.

Ulkopuolisesti Tobleronen vanha tuttu kolmikulmainen pakkaus on näyttänyt samalta kuin ennenkin, mutta pakkauksen avaamisen jälkeen on koittanut yllätys: Toblerone on pidentänyt välejä suklaakolmioidensa välissä, joten tuotteessa on ollut aiempaa vähemmän syötävää.

Toblerone kertoo Facebook-sivuillaan päätyneensä ratkaisuun Isossa-Britanniassa nousseiden valmistuskustannusten vuoksi. Tobleronen oli alennettava tuotteidensa painoa, jotta niiden hinta ei nousisi liian korkeaksi. Ennen 400 grammaa painanut paketti painaa nyt Isossa-Britanniassa 360 grammaa. 170 gramman pienempi koko on puolestaan kutistunut 150 grammaan.

Tobleronen ratkaisu on kirvoittanut voimakkaita kommentteja sosiaalisessa mediassa. Joidenkin brittien mielestä suklaapakkauksen hintaa olisi pitänyt nostaa ja pitää itse sisältö ennallaan. Toisten mielestä taas pakettia olisi pitänyt mieluummin vaikka lyhentää ja pitää välit ennallaan.

Muualla maailmassa Toblerone jatkaa entiseen tapaansa.