Atria kasvatti tulostaan – grillauskauden myynti onnistui kevään pudotuksen jälkeen

Atrian toimitusjohtajan mukaan myynti palautui kesällä kevään pudotuksesta. Heikki Saukkomaa / LEHTIKUVA

STT

Lihayhtiö Atria kasvatti tulostaan vuoden kolmannella neljänneksellä. Liikevoittoa kertyi heinä–syyskuussa 19,0 miljoonaa euroa eli runsaat 2 miljoonaa enemmän kuin viime vuonna vastaavaan aikaan.

Liikevaihto kasvoi 4,5 prosenttia 382 miljoonaan euroon, mikä johtui yhtiön mukaan lisääntyneestä myynnistä vähittäiskauppaan ja Atria Suomen vientiasiakkaille. Sianlihan vienti Kiinaan vahvisti sekä liikevaihtoa että liikevoittoa.

Toimitusjohtaja Juha Gröhnin mukaan kotimaassa myynti palautui kesällä kevään pudotuksesta ja Atrialle tärkeä grillaussesonki onnistui hyvin.

Atria panostaa uudessa strategiassaan erityisesti siipikarja- ja valmisruokatuotantoon. Siipikarjalihan kulutus on noussut Suomessa voimakkaasti useamman vuoden ajan, ja Atria vastaa tähän investoimalla 155 miljoonaa euroa uuteen tuotantolaitokseen Nurmossa.

Kommentoi

Mitä tunnetta artikkeli sinussa herättää? Ilmaisemalla tunteesi näet toisten reaktiot.

Tilaa uutiskirje

Tilaa päivän tärkeimmät uutiset. Saat joka iltapäivä kuusi juttua, jotka ainakin kannattaa lukea. Uutiskirjeen tilaaminen on maksutonta.

Lomaketta suojaa reCAPTCHA, johon pätevät Googlen Tietosuoja ja Käyttöehdot.

Palvelut