Oikein valittu tuoksu voi lisätä  ruokatuotteiden myyntiä jopa 40 prosenttia – "Kun asiakas ei tiedosta tuoksua, se toimii parhaiten", sanoo kauppatieteiden tohtori Kaisa Sandell

Kauppatieteiden tohtori Kaisa Sandell tutki, kuinka vaikkapa vastapaistettujen leivonnaisten tuoksulla voi vaikuttaa kuluttajien ostopäätöksiin. Sandell kuvattiin omassa lähikaupassaan, K-Supermarket Hirvensalossa Turussa. Vesa-Matti Väärä

Kellepä ei popcornien rasvaisen suolainen tuoksu toisi mieleen elokuvamuistoja. Kauppatieteiden tohtori Kaisa Sandellille popparien tuoksu oli ensi kipinä, joka johti lopulta väitöskirjan tekoon.

Haluatko lukea koko jutun?

Tilaa digi ja lue juttuja rajattomasti.

Tilaa 2 kk 5 €/kk Tilaa 24 h 3 €

Digitilauksen sisältö

  • Savonsanomat.fi-verkkopalvelun rajaton käyttöoikeus vuoden jokaisena päivänä
  • Näköislehti
  • Uutissovelluksen ja päivän lehti -sovelluksen käyttöoikeus (iOS ja Android)
  • Iisalmensanomat.fi-, Warkaudenlehti.fi- ja Pieksamaenlehti.fi-verkkopalvelut ja uutissovellukset
  • Lukuoikeus sinulle ja kolmelle perheenjäsenellesi