Yritystilaus tunnistettu

Voit käyttää palvelun kaikkia sisältöjä vapaasti. Jos haluat kommentoida, kirjaudu sisään henkilökohtaisella Mediatunnuksella.

Dacia nälvii saksalaisvalmistajia – "Emme myy penkinlämmitystä kuukausimaksulla, mutta lahjoitamme käteviä kuumavesipulloja"

Järkiautojen valmistajaksi itseään kutsuva Dacia on aloittanut Britanniassa kampanjan, joka häpeilemättömästi nauraa joidenkin autonvalmistajien tavalle siirtää varusteita kuukausimaksullisiksi lisäominaisuuksiksi.

Teslan esimerkin innoittamina saksalaiset premiumvalmistajat BMW ja Merceces-Benz myyvät istuimien ja ohjauspyörän lämmitystä sekä lisätehoa moottoriin kuukausisopimuksilla.

– Dacia uskoo autoilun helppouteen ja siihen, että asiakkaiden arki tehdään mahdollisimman mukavaksi olemassa olevien varusteiden avulla. Emme todellakaan pyydä lisämaksua tehtaalla jo asennettujen ominaisuuksien aktivoimisesta. Dacia ei myy penkinlämmitystä kuukausimaksulla, joten olemme päättäneet lahjoittaa käteviä kuumavesipulloja korvaamaan joidenkin automerkkien lukittuja penkinlämmittimiä, sanoo Dacia-UK:n brändijohtaja Luke Broad.

Kuumavesipullot ovat ennen muuta hauskaa daciamaista markkinointia. Tosin halpa-autojen valmistaja haluaa ohjata viime aikojen brittiläistä Dacia-keskustelua uusille raiteille.

Dacia joutui Jogger-mallinsa uuden hybridin kanssa kilpikonnapuolustukseen, kun brittiläiset autotoimittajat laskivat taloudelliseksi mainostetun Jogger-hybridin olevan todellisessa käytössä erittäin kallis verrattuna halvimpaan bensiini-Joggeriin. Malliversioiden hintaero tasoittuisi hybridin hieman pienemmän kulutuksen ansiosta yli 30 vuoden ajosuoritteella, jos laskelma tehdään nykyisillä bensiinin hinnoilla ja brittien keskimääräisillä ajokilometreillä.